همه ی آنچه باید درباره طراحی بروشور بدانید!

زمان تقریبی مطالعه: ۱۲ دقیقه

 

مطمئنا در زندگی خود به صورت مکرر با طراحی بروشور و کاربردهای آن آشنایی پیدا کرده اید؛ مگر اینکه کل زندگی خود را در غار زندگی کرده باشید. بروشورها ابزاری قدرتمند و مؤثر برای جذب و آموزش مخاطبان هستند. اما فقط در صورتی طراحی بروشور مورد نظر شما مطابق استانداردها باشد.

وقتی صحبت از بروشور است، همه چیز در مورد طراحی است. یک طراحی بروشور عالی مخاطبان شما را وادار می کند همه چیزهایی را که می خواهید انجام دهند. معمولا کار یک طراحی سطح پایین تر از فوق العاده در سطل زباله به پایان می رسد.

 

پس دقیقاً، چگونه یک بروشور عالی را طراحی کنیم؟ هرگز نترسید ، ما در این سری از مقالات آموزشی رادیان راهنمایی آموزش جامع طراحی بروشور را آماده کرده ایم. در پایان این پست، همه چیز مورد نیاز برای ایده پردازی، طراحی و چاپ یک بروشور عالی که نتایج عالی را به همراه دارد و تأثیر ماندگاری بر مخاطبان هدف شما خواهد داشت ، خواهید داشت.

چگونه یک بروشور طراحی کنیم

قبل از شروع طراحی

  • شخصیت برند خود را بشناسید
  • مشتری ایده آل خود را تعریف کنید
  • پیام خود را توسعه دهید
  • معیارهای خود را برای موفقیت تعیین کنید
  • بودجه خود را تنظیم کنید

بروشور خود را طراحی کنید

  • استانداردهای طراحی برند خود را به خاطر بسپارید
  • طراحی با خواننده در ذهن
  • نوع بروشور خود را انتخاب کنید
  • کپی و تصاویر خود را جمع کنید
  • سبک خود را پیدا کنید
  • CTA مناسب را انتخاب کنید

ارزیابی و چاپ

  • طرح خود را ارزیابی کنید
  • چاپگر را انتخاب کنید
  • گزینه های چاپ را کاوش کنید

 

طراحی بروشور حرفه ای
طراحی بروشور حرفه ای

 

قبل از شروع طراحی بروشور

کلید ایجاد یک بروشور حرفه ای در واقع قبل از طراحی شروع می شود. وقتی قبل از شروع طراحی ، با آگاهی از شخصیت برند ، پیام، و بازار هدف مشتری خود ، کار را انجام دهید ، باعث می شوید روند طراحی بسیار روان تر پیش رود.

شخصیت برند خود را بشناسید

آیا می دانید شما که هستید؟ دانستن شخصیت برند شما یک ضرورت است. اگر نام تجاری خود را در داخل و خارج نمی شناسید ، تمام مواد مارک تجاری شما – از جمله بروشورهای شما – از هم گسیخته و نامشخص خواهند بود.

مشتری ایده آل خود را تعریف کنید

قبل از شروع طراحی بروشور، در مورد اینکه برای چه کسانی طراحی می کنید ، تکلیف خود را روشن کنید. مخاطبان مختلف به طرح های مختلفی احتیاج دارند، و اگر مخاطب خود را مشخصنکنید، خطر انجام انتخاب های اشتباه طراحی را بر عهده دارید.

از خودت بپرس:

  • مشتری ایده آل من کیست؟
  • آنها به دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند؟
  • آیا آنها بیشتر به تصاویر یا متن بیشتر پاسخ می دهند؟
  • چه نوع نسخه ای از آنها انتظار دارند؟ (یعنی شرکتی یا مکالمه ای؟ طنز یا جدی؟)
  • چه کاری می توانم انجام دهم تا به بهترین شکل توجه آنها را جلب کنم؟

هنگامی که می دانید برای چه کسی طراحی می کنید ، از آن استفاده کنید تا تصمیمات طراحی خود را هدایت کنید. در این صورت شما یک بروشور خواهید داشت که احساس میکنند برای آن هاست، که به شما در موفقیت شما کمک می کند.

پیام خود را توسعه دهید

ما در بالا به این موضوع اشاره کردیم ، اما قبل از اینکه شما بروشور خود را طراحی کنید ، بسیار مهم است که پیام خود را تعریف کنید.

شما باید قبل از اینکه حتی به فکر تهیه یک طرح باشید بدانید که در بروشور خود چه می خواهید بگویید و چگونه می خواهید آن را بگویید. زیرا پیام شما مهمترین چیز است. همه چیز به شناخت مشتری شما بر می گردد. اگر پیام قوی و واضحی ندارید که با آنها به زبان و تصاویری که می توانند با آنها صحبت کنند، مهم نیست ، فرقی نمی کند که با چه طرحی تهیه شده باشید. بروشور شما احتمالا راهی سطل زباله خواهد شد.

به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که شما برای تبلیغ والدین جدید برای برپایی سالن ورزشی فرزندان خود، بروشور طراحی کرده اید. پیام شما ممکن است این باشد: “ما سرگرم کننده و دوستانه هستیم. به ما بپیوندید!” بنابراین می خواهید از زبان در دسترس ، ساده ، دوستانه و تصاویر روشن و پر جنب و جوش استفاده کنید تا با برند شما مطابقت داشته باشد و برای مخاطبان مورد نظر خود جذاب باشد. استفاده از زبان پیچیده احتمالاً برای مشتریان معنی نخواهد داشت.

از طرف دیگر ، اگر شما بروشور را برای تبلیغ خدمات خود به عنوان مشاور مالی طراحی می کنید ، احتمالاً پیام شما کاملاً متفاوت خواهد بود ، بنابراین استفاده از زبان ساده و تصاویر روشن می تواند بیش از حد کودکانه به نظر برسد ، و مشتری ایده آل شما را نگیرد. پیام را جدی بگیرید.

قبل از طراحی پیام خود را بشناسید تا بتوانید تصمیم بگیرید که طراحی پیام را تقویت کند.

 

معیارهای خود را برای موفقیت تعیین کنید

داشتن معیارهای سنجش موفقیت باید برای هر بروشوری که طراحی می کنید، کاملا ضروری است. بدون معیارها، هیچ ایده ای نخواهید داشت که آیا باید با همان سبک طراحی های قبلی برای بروشورهای آینده پیش بروید، یا برای به دست آوردن نتایج بیشتر نیاز به اصلاحاتاساسی دارید.

قبل از طراحی ، معیارهای خود را با تعریف آنچه می خواهید از بروشور خود بیرون بیاورید تعیین کنید. در اینجا چند ایده آورده شده است:

آیا به دنبال این هستید که مردم را به یک مکان خرده فروشی سوق دهید؟ کوپن تخفیف را درج کنید و اندازه بگیرید که چه تعداد از آنها در فروشگاه شما بازخرید شده اند.
آیا سعی در هدایت مردم به وب سایت خود دارید؟ یک URL سفارشی را قرار دهید و تعداد بازدید کنندگان را در طول کار پیگیری کنید.
آیا می خواهید حول یک محصول جدید معرفی کنید؟ یک CTA برای ثبت نام در لیست ایمیل خود وارد کنید تا بتوانید به روزرسانی کنید و ببینید لیست شما در طول کمپین چقدر بزرگ می شود.

 

بودجه خود را تنظیم کنید

برنامه ریزی بودجه شما بیش از این است که بدانید چه تعداد بروشور می توانید چاپ کنید. بودجه بندی همه چیز را از نوع کاغذ گرفته تا تکنیک های جالب چاپی که می توانید برای بولد کردن بروشور استفاده کنید تعیین می کند.

با یک بودجه بندی به ازای چاپ هر برگ بروشور، تصمیم گیری های خود را بر اساس مهمترین فاکتورهای مد نظرتان شروع کنید. آیا میخواهید بروشورها محکم تر باشند؟ روی کاغذ ضخیم تر سرمایه گذاری کنید. آیا ایده خوبی در مورد چگونگی نشان دادن یکی از نکات خود دارید؟ به گزینه های گرانتر جوهر و تکنیک های چاپ نگاه کنید تا تصاویر خود را زنده کنید.

دانستن مبلغ بودجه در دست شما برای فرآیند طراحی و چاپ به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را برای بودجه خود بگیرید و از هر ریال بیشترین استفاده را داشته باشید.

بروشور خود را طراحی کنید

هویت برند خود را به خاطر بسپارید

همانطور که مراحل طراحی را شروع می کنید، هویت برند خود را در ذهن خود نگه دارید. این عناصر ظاهر و احساس برند شما را توصیف می کنند، و مهم نیست که چه نوع بروشور را طراحی می کنید ، لازم است با برند تجاری کلی شما سازگار باشد.

عناصر طراحی بروشور (رنگ ها ، فونت ها و تصاویر) را انتخاب کنید که با شخصیت برند شما مطابقت داشته باشد. اگر رنگ و فونت های برند خود را قبلاً تنظیم کرده اید ، حتماً آنها را به طرح بروشور خود منتقل کنید.

 

طراحی با خواننده در ذهن

به عنوان یک کارفرما یا طراح، به راحتی می توانید در آنچه می خواهید گرفتار شوید. اما ، آنچه شما می خواهید در واقع مهم نیست. مهم چیزی است که مشتری شما می خواهد .

وقتی طرح خود را طراحی می کنید ، خواننده خود را در خاطر داشته باشید. مشتری ایده آل شما چگونه می خواهد اطلاعات دریافت کند؟ آیا آنها با بلوک های بزرگ متن روبرو هستند ، یا به تصاویر شکسته شده نیاز دارند تا احساس ناراحتی نکنند؟ آیا رنگها یا فونت خاص برای آنها جذاب خواهد بود؟ از کجا می توانید تمام اطلاعات خود را (مانند نام شغل و اطلاعات تماس خود) قرار دهید ، تاپیدا کردن آنها آسان تر باشد؟

هنگام طراحی ، حتماً موارد را به روشی تنظیم کنید که برای مشتری شما جذاب باشد.

 

نوع بروشور خود را انتخاب کنید

ممکن است فکر کنید “خوب ، فقط یک نوع بروشور وجود ندارد … ؟” و پاسخ این است: نه. لیست بلند بالایی هنگام انتخاب نوع بروشور و نحوه تاشو آن وجود دارد.

براساس منابع چاپی ، ۱۵ راه جالب وجود دارد که بتوانید بروشور خود را بپیچید. آنها شامل موارد زیر هستند:

انواع مختلف تای بروشور
انواع مختلف تای بروشور

 

نوع تای بروشوری که مناسب طراحی بروشور شما باشد ، ۱۰۰٪ به محتوای آن بستگی دارد. به هر تای بروشور اصطلاحا یک “لَت” میگویند

شما میتوانید آن را ساده با یک ۳ لت کلاسیک نگه دارید. اگر یک تن اطلاعات لازم برای برقراری ارتباط دارید، به سراغ گزینه ای بروید که فضای بیشتری داشته باشد، مانند ۸ لت Roll یا یک پانل ۱۶ لت چرخشی. اگر شما یک آموزش مرحله به مرحله محصول را انجام می دهید ، از ۴لت Roll Fold استفاده کنید تا محتوای شما به راحتی برای خوانندگان دنبال شود.

همچنین در نظر بگیرید که چگونه بروشور شما در نهایت تحویل می شود.

آیا قصد دارید بروشورها را روی یک قفسه قرار دهید؟ آیا قصد دارید آنها را در کیسه با سایر موارد تبلیغاتی پر کنید؟ آیا می خواهید آنها را به عنوان نامه ارسال کنید؟ نحوه برنامه ریزی یا ارائه بروشورهای خود ، در تعیین اینکه کدام یک از بهترین انتخاب ها برای شما و شغل شماست ، بسیار مهم خواهد بود.

 

متن و تصاویر خود را از قبل آماده کنید

قبل از شروع به کار گذاشتن قلم روی کاغذ و ایجاد یک طرح ، متن و تصاویر خود را آماده کنید. این به شما کمک می کند تصمیمات مهمی در مورد چیدمان ، طول ، اندازه فونت و موارد دیگر بگیرید.

اما خیلی  سختگیری نکنید. این احتمال وجود دارد که محدودیت های طراحی بر مقدار متن یا تعداد تصویر شما تأثیر بگذارد. انعطاف پذیر باشید و مطمئن شوید که نکات اصلی شما وارد شود.

با مقدار ایده آل متن خود شروع کنید. متن جامع در طراحی شما می تواند اطلاعات زیادی را برای خوانندگان شما فراهم کند. با این حال ، این بلوک های متن بزرگ می توانند احساس طاقت فرسا بودن بدهد و در واقع آنها را از خواندن منع کنند. متعادل کار کنید.

برای ساخت متن خود از عناوین و زیر عناوین استفاده کنید  برای خوانندگانی که کم حوصله هستند تا کل مطالب را بخوانند (به ما اعتماد کنید ، آنها وجود دارند). تیتر شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فقط یک فرصت برای جلب توجه مخاطبان خود به دست می آورید.

 

 

سپس همین کار را با تصاویر خود انجام دهید. همه آنها را در مقابل خودجمع کنید و بفهمید کدام یک به شما کمک می کند تا داستان شما را بگویید و جایی که باید در آن قرار بگیرند را بیابید. تصاویر شما اولین مواردی هستند که افراد خواهند دید ، بنابراین باید به شما کمک کنند تا با خواننده خود ارتباط برقرار کنید و آنچه را که انجام می دهید نشان دهید.

با طراحی خود، انتخاب متن و محتوا و تصویر شما به احتمال زیاد، زیاد و کم می شود. باز هم ، انعطاف پذیر باشید و از این عناصر خلاق استفاده کنید تا داستانی را که مخاطبان شما باید بشنوند ، بیان کنند.

سبک خود را پیدا کنید

وقتی همه چیز گفته شد و تمام شد ، این عناصر سبکی است که واقعاً می توانند بروشور شما را درخشش دهند.

تمیز و ساده نگه دارید

گرافیک! عناصر سه بعدی! زرق و برق! کلی متن!

اگر بروشور شما از نظر طراحی خیلی خوب پیش برود ، برای خواننده تان احساس بی نظیری می کند. شما نباید طراحی بروشور خود را با متن بیش از حد ، گرافیک بیش از حد ، یا بسیاری از عناصر طراحی متفاوت که برای توجه خواننده شما رقابت می کنند ، بیش از حد شلوغ کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، طرح خود را تمیز ، ساده و آسان هضم کنید.

خارج از چهارچوب فکر کنید

طراحی های آماده ی بروشور … می تواند کسل کننده باشد.

مصرف کنندگان این روزها زرنگ و دانا هستند. آنها یک دسته از همان قدیمی ها را نمی خواهند. بنابراین اگر می خواهید بروشور شما روی مخاطبانتان تأثیر بگذارد، نباید مانند بروشور هایی که در طی ۱۰ سال گذشته در دست داشته اند باشد.

وقتی صحبت از بروشور می شود ، بهترین طراح ها جرات می کنند متفاوت باشند. چه کاری می توانید انجام دهید که قبلاً هیچ کس دیگری انجام نداده است؟ هرچه برای طراحی بروشور خود وقت بگذارید، توجه مردم را بیشتر جلب کنید.

نقطه کانونی = CTA شما

دلیل طراحی بروشور در وهله اول ، ترغیب خوانندگان خود برای اقدام است. و اگر می خواهید آنها اقدامی انجام دهند ، باید به شکلی بزرگ به آنها بگویید که چطور باید اینکار را بکنند.

اگر CTA (call to action) شما در پاراگراف آخر در آخرین صفحه بروشور خود ، در کوهی از متن دفن شده باشد، چه حدسی می زنید؟ هیچ کس نمی خواهد آن را ببیند. اگر می خواهید CTA شما واقعاً به مردم الهام بخشد ، اقدامی بزرگ ، جسورانه و غیرممکن برای آنها انجام دهید.

 

پیام و درخواست این بروشور discover Africa است. مشخص است که چگونه پیام را انتقال داده است.
پیام و درخواست این بروشور discover Africa است. مشخص است که چگونه پیام را انتقال داده است.

 

مرحله CTA خود را در کانون توجهتان قرار دهید. آن را در چندین مکان بروشور خود قرار دهید. آن را طوری تنظیم کنید که هر چقدر هم که بروشور شما بخواند ، CTA شما را از دست ندهند. از آنجا که هرچه جلوتر و مرکزی تر CTA خود قرار دهید ، افراد بیشتری در واقع اقدام خواهند کرد.

ارزیابی و چاپ

بروشور شما طراحی شده است و شما تقریبا آماده هستید تا آن را پخش کنید. اما اول ، اطمینان حاصل کنید که کامل است.

طرح خود را ارزیابی کنید

پس از طراحی بروشور ، وقت خود را برای ارزیابی محصول نهایی اختصاص دهید. اکنون آخرین فرصت شما برای ایجاد تغییر و به دست آوردن طرح خود درست است.

 

از خودت بپرس:

  • آیا این طراحی توجه من را جلب می کند؟
  • آیا پیام من روشن است؟
  • آیا این طراحی به CTA من اشاره دارد؟
  • آیا این بروشور مطابق با برندینگ من است؟

همین سؤالات را از افراد دیگر بپرسید تا دیدگاه بیرونی داشته باشند. طرح خود را به همکاران ، مشتریان ، حتی دوستان خود نشان دهید تا بدانند که آیا خوب کار کرده اید یا خیر. پس از خوشحال شدن ، وقت آن رسیده است که چاپ کنید!

چاپگر خود را انتخاب کنید

کار با یک چاپگر درجه یک می تواند به معنای تفاوت بین طراحی بروشور شما باشد. طرح شما دقیقاً همانطور که تصور می کردید زنده شود یا مانند برخی نسخه های بوتلگ معمولی به نظر برسد.

در صورت امکان ، به چاپخانه ها مراجعه کنید تا بتوانید کارهای آنها را بصورت حضوری مشاهده کنید. مشاهده نمونه های چاپ شده در مقایسه نمونه های آنلاین همیشه به شما ایده بهتری درباره محصول نهایی که دریافت میکنید می دهد.

وقتی مشغول تحقیق در چاپ خانه ها هستید ، از آنها سؤال کنید تا ببینند آیا این بهترین گزینه برای شغل شماست یا خیر. در اینجا چند نمونه از سوالات شما هست:

  • گزینه های جوهر و رنگ شما چیست؟
  • بهترین گزینه چاپ برای زمان چیست؟ برای هزینه؟
  • آیا تطبیق رنگ را انجام می دهید؟
  • چاپ دیجیتال برای من بهتر است یا افست؟
  • آیا برای کار من چاپ اختصاصی پیشنهاد میکنید؟
  • چه اتفاقی می افتد اگر من از کار چاپ خود راضی نباشم؟
  • آیا شما خودتان هم طراح دارید؟
  • آیا شما در چاپ و طراحی بروشور هم تجربه دارید؟
  • آیا می توانید برای سایر مشتریان بروشور من را به عنوان طراح معرفی کنید؟

در حالت ایده آل ، یک چاپگر را پیدا کنید که در فضای بروشور تجربه ای داشته باشد ، از آخرین فن آوری چاپ استفاده کرده و طراحانی در کارمندان دارد که می توانند در مورد هر نوع طراحی به شما کمک کنند تا کار چاپ شما به دنبال A + باشد.

متریال چاپی خود را انتخاب کنید

با چاپگر خود صحبت کنید تا بهترین مواد را برای بروشور خود انتخاب کنید. در اینجا ورق تقلب کمی برای کمک به شما در راه است:

وزن کاغذ

به طور کلی هرچه وزن کاغذ بالاتر باشد ، ورق آن ضخیم تر است. چند روش مختلف برای اندازه گیری وزن کاغذ وجود دارد (مانند وزن پایه و میل) ، اما متداول ترین آن وزن متریک است که به عنوان GSM نیز شناخته می شود. GSM وزن یک ورق کاغذ برش داده شده در مربع ۱ × ۱ متر است که به آن گِرَماژ نیز میگویند.

بد نیست بدانید که بیشتر بروشورها گِرَماژی بین ۱۷۰ تا ۳۰۰ GSM قرار دارند.

مرحله پایانی

پس از انتخاب کاغذ، زمان آن رسیده است که لایه محافظ پایانی بروشور خود را انتخاب کنید. چند نوع مختلف مختلف برای انتخاب وجود دارد:

مات: یک لایه کاملاً صاف و بدون درخشش

نیمه براق: یک لایه تقریباً براق که بین مات و براق قرار می گیرد

براق: پایان براق ، بازتابی

لایه انتهایی انتخابی شما بستگی به ظاهری دارد که می خواهید. با چاپگر خود در مورد گزینه های مختلفی که در بودجه خود دارید و اینکه چه مواد چاپی مناسب ترین اهداف برای اهداف شما هستند ، صحبت کنید.

 

جوهر و فرآیندهای تخصصی

برخی از چاپگرها همچنین جوهرهای مخصوصی را ارائه می دهند که می توانند بروشور شما را تقویت کنند. در اینجا چند گزینه وجود دارد که می توانید در مورد آنها سؤال کنید:

فویل: یک جوهر براق ، فلزی یا تمبر که منعکس کننده نور است

برجسته سازی: فرآیند فشار دادن یک شکل یا تصویر به کاغذ برای ایجاد یک اثر برجسته

چاپ UV موضعی: یک پوشش براق فقط برای نقاط خاصی از کاغذ اعمال می شود (به طور معمول یک آرم ، عنوان یا لهجه)

 

و تمام

کار چاپ و طراحی بروشور شما به پایان رسیده است، امیدوارم این تجربیات برای شما مفید باشد.

 

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.