loading...

۶ اصل اساسی در طراحی لوگو

  • By تحریریه رادیان
  • ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
  • ۰ Comment
  • 216 Views

طراحی لوگو به یاد ماندنی برای موفقیت کسب و کارها در این روزها ضروری است. لوگو یک ابزار موثر در دست بازاریابان برای ایجاد یک نام تجاری قابل اعتماد از کسب و کار می باشد. اما برخی اصول اساسی برای ایجاد لوگوی منحصر به فرد وجود دارد. آگاهی کافی می تواند به رشد هدفمند کسب و کار شما کمک کند.

طراحی لوگوی شما برای انجام تجارت در دنیای رقابتی بسیار مهم است. کسب و کار شما باید مقابله با بسیاری از شرکت های ایجاد شده و همچنین جدید آماده شده باشد. در حالی که برنامه بازاریابی کلامی ضروری است، مهارت های ارتباطی بصری برای کسب و کار شما اهمیت دارد. با کمک تصاویری مانند لوگو، کارت ویزیت و سایر طرح های گرافیکی و غیره، کسب و کار می تواند با مخاطبین فوری ارتباط برقرار کند.

فراموش نکنید که در حال حاضر کسب و کار در این دنیای بسیار رقابتی آسان نیست. براساس گزارش ها، ۸۰ درصد از فعالیت های کوچک در سال اول عملیات خود را متوقف می کنند. بقیه آنها در دو تا سه سال از بازار خارج می شوند. تنها تعداد کمی از آنها قادر به حفظ بازار در بازار خود هستند.

اما چه کسانی کسب و کارهایی هستند که قادر به زنده ماندن نیستند و کسانی که موفق هستند؟ دیده می شود که آن دسته از کارآفرینانی که اقدامات اضافی برای ایجاد هویت نامتعارفی قوی در بازار انجام دادند، موفق شدند.

دیگران شکست خوردند چرا که برای آنها برندینگ مهم نبود. بنابراین، ایجاد یک ارتباط بصری خوب با مردم برای اجرای یک کسب و کار موفق ضروری است. این به این دلیل است که کارآفرینان مدرن تاکید زیادی بر ایجاد تصاویر منحصر به فرد دارند.

طیف گسترده ای از تصاویری است که یک کسب و کار فکر می کند از ایجاد وجود دارد. این شامل لوگو، کاتالوگ، کارت ویزیت، وب سایت، برنامه موبایل، بسته بندی، طراحی ست اداری و میزبانی طرح های دیگر می باشد. اما  طراجی لوگو مهم ترین این طرح هاست. در این مقاله به ۶ نکته اساسی و آموزش طراحی لوگو میپردازیم.

 

۰۱٫ طرح را ساده نگه دارید

یکی از الزامات اساسی و کیفیت طراحی لوگو بزرگ این است که باید با یک مفهوم ساده ساخته شود. بهترین لوگوهایی هستند که به بینندگان به معنای فوری و واضح “شما” می رسند – و تمیز و بدون سر و صدا هستند. به طور کلی، کمتر است و سادگی بیشتر است. به یاد داشته باشید که لوگوها به روش های مختلف، در سیستم عامل های مختلف و در قالب ها و اندازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین جزئیات پیچیده از بین می روند.

یک لوگو قوی چند عنصر دارد، که هر کدام می توانند به راحتی شناسایی شوند و به آنچه که شما امیدوار هستند ارتباط برقرار کنید. اگر عناصری دارید که به کل کمک نمی کنند، از آنها خلاص شوید. بنابراین، اولین و اصلی ترین اصل این است که از پیچیدگی اجتناب کنید و طراحی لوگو را به همان اندازه ساده نگه دارید. طراح باید حصول اطمینان از اینکه مخاطبان می توانند پیام کسب و کاری را که شرکت می خواهد از طریق طراحی لوگو به آن انتقال دهد، درک کند.

لوگو مجتمع با بسیاری از رنگ ها، فونت ها و عناصر تزئینی می تواند حواس پرتی برای بینندگان باشد. طراحی ساده نیازی به هیچ توضیحی از سوی کارشناسان نیست و حتی بینندگان معمولی می توانند بلافاصله پیامی را که لوگو می خواهند به آن انتقال دهند، می دانند.

 

۰۲٫ از استراتژی های رنگ استفاده کنید

اطمینان حاصل کنید که طراحی لوگو شما جذاب است. استفاده هوشمندانه از رنگ ها می تواند منحصر به فرد باشد. رنگ این توانایی شگفت انگیز از تحقق احساسات ما دارد. به عنوان مثال، هنگامی که قرمز می بینیم، ما احساساتی از تجاوز، عشق، انرژی و شور و شوق داریم.

این به این معنی است که اگر کسب و کار شما در محصولات یا خدمات مورد نظر قرار می گیرد و مشتریان هدف از نسل جوان هستند، از آرم خود استفاده کنید. آبی با هوش و دوستی همراه است و از این رو در مکان های شبکه های اجتماعی مانند Facebook، Linkedin پیدا می کند. صورتی حساسیت را نشان می دهد و معمولا با هر چیزی که مربوط به محصولات زنان مانند لباس و کفش است استفاده می شود.


به طور مشابه، رنگ زرد به عنوان رنگ امید و طراوت در نظر گرفته شده است، و سبز رنگ طبیعت، طراوت و سلامت است.
بنابراین، رنگ ها را ترکیب کنید که بتوانند احساساتی را که می خواهید تحریک کنید بیان کنید. این احساسات و عواطف، پیامی است که شما می خواهید از طریق طراحی لوگو به مشتریان هدف خود بفرستید.

 

۰۳٫ لوگو را مقیاس پذیر و همه کاره طراحی کنید

کسب و کار شما از آرم در سطوح مختلف استفاده کنید. این سطوح ممکن است به اندازه یک تمبر یا یک محصول تبلیغاتی مانند یک قلم باشد. اگر جزئیات خود را از لوگو خود در زمانی که در یک فضای کوچک چاپ می شود، واضح نباشید، لوگوی مجدد را طراحی کنید.

شما ممکن است دارای یک طراحی آرم پیچیده باشید. توصیه می شود هر عنصر نامطلوب را حذف کنید. اگر رنگ ها و خطوط یا تایپ های مختلف وجود دارد، هر عنصر اضافی را حذف کنید.

به همین ترتیب، اگر آرم شما به عنوان یک بخش بزرگ از تابلوهای تبلیغاتی به عنوان بخشی از طراحی تابلوهای تبلیغاتی شما ظاهر شود، پس لوگوی آن نباید نسبت خود را از دست بدهد. این بدان معنی است که لوگو نباید در یک طرف کشید.

برای طراحی لوگو مقیاس پذیر، با کمک شبکه های طراحی آن را قرعه کشی کنید. این روش به خوبی برای حفظ تعادل خوبی در میان عناصر مختلف لوگوی خوب کار می کند. لوگوی شما به چندین روش و در چندین زمینه استفاده می شود.

 

۰۴٫ لوگو باید در حالت سیاه و سفید هم عالی باشد

به خاطر داشته باشید که شما در روزنامه ها، مجلات، جزوات و غیره تبلیغاتی خود را تبلیغ می کنید. در چنین تبلیغات معمولا ناشران برای چاپ بدون رنگ تبلیغات می روند. در این صورت، طراحی لوگو شما باید روی مخاطبین اثر داشته باشد. زمانی که آرم شما در رنگ های رنگارنگ ظاهر می شود. اما اگر در تبلیغات روزنامه ها، اگر آن را کمتر قابل توجه است، شما باید لوگو را مجددا طراحی کنید.

به طور مشابه، شما همچنین اسناد خود را از طریق فکس به مشتریان خود ارسال می کنید. لوگو باید بر روی یک سند فکس و همچنین در نسخه بدون رنگ آن تاثیر خوبی داشته باشد. به طور مشابه، طراحی تبلیغاتی معمولا به عنوان وسیله ای ارزان و ارزان برای تبلیغات به عنوان سیاه و سفید استفاده می شود. اطمینان حاصل کنید که لوگو کمپین تبلیغاتی شما خوب است.

 

۰۵- طراحی آن را به یاد ماندنی کنید

یکی از ویژگی های لوگوی شرکت های بین المللی این است که همه آنها یک قطعه کاری قابل توجه هستند. لوگوی شما نیز باید یک طراحی باشد که مردم بتوانند در مدت زمان طولانی در خاطرات خود داشته باشند. اگر این اتفاق نیفتد، لوگو ممکن است در برنده شدن وفاداری مشتریان شما شکست بخورد.

یک ترفند ساده برای ایجاد آرم های خاطره انگیز، برای اولین بار یک مفهوم منحصر به فرد است. مفهوم طراحی منحصر به فرد این است که هیچ کس تا به حال قبل از آن استفاده نکرده است. به عنوان مثال، طراحی آرم لوگو Swoosh Nike منحصر به فرد است؛ زیرا این فقط یک swoosh ساده است که هیچ شرکت ورزشی دیگر قبل و بعد از آن استفاده نمی شود.

لوگوهای پپسی، کوکاکولا و مک دونالد نمونه خوبی از طرح های قابل توجه هستند. چنین آرم ها بخشی از فرهنگ اجتماعی مدرن است. برای آموزش طراحی لوگو، تنها بایستی از طراحان گرافیک متخصص استفاده کنید.

 

۰۶٫ لوگو باید فارغ از زمان باشد

آیا دوست دارید یک لوگوی جدید در هر سال ایجاد کنید؟ این برای کسب و کارهای کوچک امکان پذیر نیست. تغییرات مکرر در طراحی لوگو اصلی شما نیز به دلایل بسیاری قابل توصیه نیست. اگر شما اغلب یک لوگوی مجددا طراحی کنید، مشتریان خود را مجبور ترک می کنید.

لوگو باید مدرن باشد، در عین حال باید معاصر باشد. اما اطمینان حاصل کنید که رویکرد کلی شما مدرن باشد، از جمله عناصر خاصی نظیر رنگ ها و فونت تایپ ها.

بنابراین، به روند طراحی بیش از حد تکیه نکنید. نگاهی به برخی از ویژگی های ظریف از طرح های معاصر، اما به شدت به آنها تکیه نمی کنند. اگر شما انجام می دهید، مشتری شما نیاز به تدوین لوگوی طراحی الکترونیکی در حال حاضر و پس از آن هنگامی که برخی از محصولات یا خدمات به تجارت اضافه می شود.

بهتر است با پایه و اساس با یک لوگوی بی زمان که مشتری شما می تواند حداقل برای یک تا دو دهه آینده استفاده کند، بهتر است.

ما امیدواریم که این اصول طراحی لوگو به شما کمک کند لوگوی منحصر به فرد برای کسب و کارتان را ایجاد کنید. اگر شما نیاز به یک لوگوی منحصر به فرد داشته باشید، میتوانید روی تیم طراحی لوگو رادیان حساب باز کنید. در رادیان ما بهترین و خلاقانه ترین کارها را با منصفانه ترین قیمت ها ارائه میکنیم.

 

نتیجه گیری

طراحی لوگو باید یک مفهوم منحصر به فرد بر اساس الزامات خاص طراحی یک کسب و کار باشد. استفاده های استراتژیک از رنگ ها، فونت ها و سایر عناصر باید در لوگو لحاظ گردد. اما در عین حال باید یک طراحی مقیاس پذیر، همه کاره و قابل توجه باشد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *