۱۰ نکته در راه عکاس تبلیغاتی حرفه ای شدن

عکاس تبلیغاتی حرفه ای
مسیرهای زیادی در راه عکاس تبلیغاتی حرفه ای شدن وجود دارد. من مسیر خودم رو رفته ام و البته هنوز  نزدیک به جایی نیستم که می خواهم باشم. امروز فکر کردم که چند نکته را به اشتراک بگذارم که در این راه مفید باشد. ۱۰ نکته زیر را بخوانید.

۱٫ یک استودیو بگیرید
داشتن یک فضای استودیویی برای یک عکاس تبلیغاتی حرفه ای بسیار مهم است. وقتی تلفن زنگ میخورد اولین سوال این است که محل استدیو شما کجاست؟ اگر جای بخصوصی اجاره کرده باشید مشتریان این را به عنوان یک هزینه اضافی معقول در قیمت پیشنهادی شما برای کارشان در نظر میگیرند، هرچند اغلب اگر نیاز به استدیو یا تجهیزات خاصی برای یک پروژه عکاسی باشد، در فاکتور هزینه عکاس بصورت جداگانه آورده میشود. داشتن یک استودیو یک امتیاز بزرگ دیگر هم دارد و آن این است که میتوانید کارهای دقیقه ۹۰ای را نیز بدون استرس هماهنگی ها قبول کنید و درآمدزایی کنید. بدون به هم ریختن آشپزخانه و حال و پارکینگ خانه شما.

۲٫
بیرون بیایید

بهترین و با کیفیت ترین دوربین ها و نورها در جهان، دیگر حرف اول را نمیزنند. کیفیت تصویر دوربین ها امروزه کمتر جزو گزینه های مقایسه ای مشتریان عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی است. با این حال، اگر شما با یک دوربین خاصی عکسبرداری می کنید، حداقل یکی دیگر از آنها نیاز دارید. به این ترتیب، اگر یک کدام در طول یک کار برایش مشکلی پیش آمد، می توانید با استفاده از دورین یدکی فایل های دقیقا مشابه را اجرا کنید.

۳٫ پایگاه مشتری متفاوت
داشتن تنها چند مشتری که پول زیادی پرداخت می کنند یک حرکت خطرناک است. اگر یکی از آنها بودجه خود را از دست بدهد یا به مشکلی بر بخورید، می تواند شما را آسیب پذیر سازد. داشتن یک ترکیب از مشتریان با هزینه بالاو کم تعداد ، با مشتریان هزینه پایین و تعداد زیاد، ثبات و جریان نقدی سالم را حفظ می کند.

۴٫ نماینده / مدیر
کار کردن با شخصی به عنوان مدیر برنامه و نماینده تجربه دلچسبی است. داشتن یک نماینده به شما اجازه می دهد پلیس خوب / پلیس بد را انجام دهید. به این صورت که شما کارهای فنی را انجام می دهید و او شما را از گفتگوهای دشوار درباره هزینه ها حذف می کند و به شما اجازه می دهد تا به جای پیگیری فاکتورها و بحث در مورد آنها عکس های خود را بگیرید.

۵٫ داشتن یک دوست خوب
بخشیدن و کوتاه آمدن از مهمترین فاکتورهای شروع راه عکاس تبلیغاتی حرفه ای است. اگر با مردم دوست باشید، آنها با خوشحالی به شما کمک می کنند. نمی توانم تأکید کنم که این نکته چقدر حیاتی است.

۶٫ شبکه سازی
شبکه های اجتماعی یک ابزار عالی برای متوجه شدن مشتریان بالقوه اطراف شما هستند. اما هیچ چیز با دیدار با این افراد به صورت شخصی مقایسه نمی شود. اگر با کسی برخورد داشتید و شما و کارتان را پسندید، شانس بالایی برای همکاری دارید به نسبت وقتی که کسی آخرین پست Instagram شما را لایک کند. اگر این فرآیند را “شبکه” بنامید، باعث می شود احساس کنید این آشنایی های جدید را دوست دارید.

۷٫ کارآموزی
دستیاری عکاسان یک راه عالی برای یادگیری نحوه کار با مشتریان در دنیای حرفه ای است. حتی اگر آکادمیک عکاسی را شروع کرده اید این نکته ایست که جایی از آن صحبتی نیست. کاراموزی در کنار یک عکاسِ کاربلد و درک چگونگی اجرای فرآیند عکس از گفتگوهای اولیه با مشتری و ایده پردازی تا مرحله تحویل عکس ها، به شما کمک خواهد کرد که مشتریان خود را نگه دارید.

۸٫ تحقیق
دانستن آخرین متد ها و آنچه که شرکت های دیگر در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده می کنند بسیار مهم است. حتی وقتی شما به عنوان یک عکاس تبلیغاتی حرفه ای در یک جلسه حضور دارید و مشتری در مورد آنچه که انجام می دهند صحبت می کند، بفهمید رقیبان شما چه کار می کنند؟ خیلی مهم است که بدانید بازار به چه سمت و سویی حرکت می کند.

۹٫ دانش فنی
بدیهی بنظر میرسد ولی برای مثال در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ، بلد بودن تکنیک فکوس چندگانه و قانون مربع معکوس حیاتی است. هنگامی که مشتری یک عکس نمونه به شما نشان می دهد، فورا باید بدانید که چگونه این تصویر را تولید می کنند. هم برای اعتماد بنفس کاری و هم برآورد دقیقتر زمان و هزینه عکاسی تبلیغاتی.

۱۰٫ نمونه کارهای قوی
بدون یک مجموعه نمونه کار قوی، شما نمی توانید کار تجاری کاملی را کسب کنید. چیزی را که دوست داری پیدا کن و با آن کار کن . صرف نظر از علاقه شما به عکاسی، همیشه مشتریانی وجود دارند که پول خوبی بابت این مهارت های شما بپردازند.
[تعداد آرا:: 1 میانگین: 5]
با تشکر از رای شما! [تعداد آرا:: 1 میانگین: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *