انواع طراحی لوگو حرفه ای را بشناسید

اگر می خواهید وارد حرفه طراحی لوگو شوید یا لوگو اختصاصی برند و شرکت خود را طراحی نمایید، قبل از هر کاری به شما توصیه می کنیم انواع طراحی لوگو حرفه ای را بشناسید. لوگو به طرح نمادینی گفته می شود که هر برند یا شرکت برای خود انتخاب می نماید. این طرح خاص بر روی محصولات و خدمات شرکت قرار می گیرد و همواره معرف آن شرکت خواهد بود.

تمام برندهای محبوب جهان را با لوگو آنها می شناسند. برای مثال تمام محصولات اپل با لوگو سیب مانندی که استیو جابز و همکارانش انتخاب کردند ، شناخته می شوند. از آنجا که لوگو هویت یک برند است و می تواند تمام ارزش ها ، اعتبار و شخصیت یک برند را به مخاطب نشان دهد، باید در طراحی آن نهایت دقت را به کار برد. لوگو باعث برند شدن یک شرکت یا کسب و کار ، باعث ایجاد تمایز و هویت خاص یک برند و همینطور ایجاد علاقه در مشتریان می گردد. در ادامه شما را با انواع سبک های طراحی لوگو آشنا خواهیم کرد.

دسته بندی انواع لوگو

از آنجا که طراحی لوگو یکی از بخش های برندسازی به حساب می آید ، برای هر نوع برند و هویت سازی باید به انواع طراحی لوگو دقت داشت. بر اساس ساختار طراحی ،۸ نوع طراحی لوگو وجود دارد که به ترتیب آنها را معرفی می کنیم:

لوگو تایپ (لوگو نوشته) یا wordmark

این نوع لوگو فقط از کاراکترهای نوشتاری تشکیل می شود. در واقع از حروف و ارقام برای ساخت آن استفاده می گردد. معمولا نام برند را با حروف بسیار زیبا ، فونتی مشخص و خوانا و یک رنگ مشخص که معرف برند باشد در این نوع لوگو به کار می برند. ساده ترین نوع طراحی لوگو است از این رو بسیاری از برندهای معروف از آن استفاده می نمایند.

لوگو حروف تغییر شکل یافته یا letterform

این نوع لوگو نیز شباهت بسیار زیادی به لوگو نوشته دارد. با این تفاوت در این مدل معمولا اولین حرف هر برند را به شکلی نمادین طراحی می نمایند.

 

لوگو تصویری یا pictorial

در این مدل از تصاویری نمادین یا آیکون هایی با رنگ و ساختار مشخص برای طراحی لوگو استفاده می شود.

لوگو مفهومی

لوگوهایی هستند که در آنها از یک ساختار مفهومی شناخته شده برای معرفی هویت و برند استفاده می شود. در این نوع لوگو هویت و ارزش های اصلی یک برند با کمک ساختارهای مفهومی طراحی می گردد.

لوگو متحرک یا پویا

همانطور که از نام این طرح مشخص است از ساختار ، اشکال هندسی و یا نوشته های متحرک برای ساخت لوگو استفاده می شود.

لوگو نشانه گذاری

در این نوع لوگو از کاراکترهای متنی و تصویری به شکلی مشخص استفاده می شود. در واقع طراح در تلاش است که با استفاده از قرار دادن نوشته ها درون اشکال یا بیرون آن مفاهیمی را به مخاطب انتقال دهد. این نوع لوگو با مشکل مقیاس پذیری مواجه خواهد بود چرا که اگر فرد بخواهد آن را بزرگ یا کوچک نماید ممکن است کاراکترهای آن بهم بریزد.

لوگو دارای کاراکتر شخصیتی

در طراحی این لوگو از کاراکترهای بسیار محبوب  در طراحی استفاده می شود تا بتواند نام برند و شخصیت اصلی آن را در ذهن مخاطب ماندگار نماید.

لوگوهای ترکیبی

در لوگوهای ترکیب از نوشته و تصویر برای ساخت هویت یک برند استفاده می گردد.

با وجود تنوع بالای سبک های طراحی لوگو ، برندی موفق است که بتواند با یک طرح ساده ، نمادین ، مفهومی که بتواند در ذهن مخاطب ماندگار باشد، خود را معرفی نماید. دقت داشته باشید اغلب شرکت های بزرگ در ابتدا طراحی وسواس زیادی را برای لوگو به خرج می دهند چرا که لوگوهای شناخته شده را به هیچ وجه نمی توان تغییر داد. بنابراین در طراحی لوگو خود نهایت دقت را به عمل آورید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.