عکاسی جواهرات و زیورآلات

صنعت ساخت طلا و جواهرات و زیورآلات از گذشته تا کنون نقش موثری در بین اقشار و طبقات مختلف جامعه و همچنین در اقتصاد داشته است و عکاسی جواهرات و زیورآلات وظیفه نمایش آنرا به دوش کشیده است. چه از لحاظ زیبایی شناختی و تزیینی، خرید طلا و جواهرات همواره و از همه ی جوانب دارای توجیه منطقی می باشد.

این امر بدیهی است که خرید طلا و جواهر و فعالیت بازار این کالا تا حد بسیار زیادی به اقتصاد شخص و خانواده بستگی دارد، اما چنانچه تبلیغات و مشخصا عکاسی جواهرات و زیور آلات در این زمینه به پویایی و گستردگی برسد، قطعا تاثیر آن بر رشد و ارتقائ بازار این کالا چه در زمینه ی بازارهای داخلی و چه در زمینه صادرات این کالا خواهیم بود.

زمینه عکاسی از طلا و جواهرات و زیور آلات نیز همانند عکاسی از سایر محصولات و کالاها دارای دو بخش صنعتی و عکاسی تبلیغاتی می باشد. در عکاسی صنعتی هدف نمایش یک محصول و کالا و جزییات ساختاری آن، متریال و مواد به کار رفته در ساخت آن می باشد. نمایش ریزه کاری ها، هنر دست هنرمندان سازنده، دید طراح و نکات کلیدی طراحی ساخت چنین محصولاتی ، همه و همه باید در عکس  های صنعتی از طلا و جواهرات و زیورآلات نشان داده شود.

عکاسی جواهرات و زیورآلات

عکاسی جواهرات و زیورآلات

عموما عکس های صنعتی ، بویژه عکس های صنعتی از طلا و جواهرات به منظور تهیه آرشیو تصاویر از محصولات تولیدی و یا استفاده در طراحی کاتالوگ ها و بوروشور های تخصصی می باشد که به منظور نمایش و ارائه به متخصصین امر مانند طراحان، سازندگان و تولید کنندگان و فروشندگان این قبیل محصولات عرضه می گردد. چنانچه عکس های صنعتی با رعایت اصول هنری و تکنیک عکاسی ثبت شوند، گزینه ی مناسبی به منظور استفاده در تبلیغات نیز می باشند.

همانطور که قبل تر و در سایر مقالات به آن اشاره کردیم هدف از تبلیغات ، معرفی یک کالا و محصول به بازار و ترغیب و تشویق مخاطبین به خرید آن کالا می باشد. غالبا در عکس های تبلیغاتی کاربرد کالا نشان داده می شود ، که در مورد عکسهای تبلیغاتی پوشاک و طلا و جواهرات این کار با استفاده از مدل ها انجام می پذیرد. یعنی این زیور آلات ، اعم از انگشتر ، ساعت، گردننبند و…. توسط مدل پوشیده شده و از آن عکاسی می شود تا کاربرد این زیور آلات به همراه دیدگاه زیبایی شناسانه در عکس تبلیغاتی ثبت شده به بیننده القا گردد.